2015(e)ko otsailaren 19(a), osteguna

HAUR HEZKUNTZAKO CURRICULUM DEKRETUA, SINTESIA

2015/02/09

Saio praktiko honetan haur hezkuntzako curriculum dekretua irakurri ondoren eta gai horren inguruan erantzundako galderetatik abiatuz,  taldean sintesi kolektibo bat egin dugu. Sintesi kolektiboa hurrengoa da:

Zertarako ikasi?
 Haurrari ondorengoetarako aukera emango dioten zenbait gaitasun garatzeko:
  •  Bere gorputza ezagutzeko.
  •  Familia-, natura-, eta gizarte inguruneari behatzeko eta aztertzeko.
  •  Autonomia handiagoa hartzeko.
  •  Bere gaitasun emozional eta afektiboak garatzeko
  •   Bizikidetzarako oinarrizko arauak barneratzeko.
  •   Zenbait hizkuntzatan eta adierazpidetan komunikatzeko gaitasunak garatzeko.
  •  Trebetasun logiko-matematikoak, irakurketa-idazketa ikasten hasteko eta mugimendua,        erritmoa eta keinuak lantzen hasteko.
Zer ikasi?            
Bi zikloetan honako hauek landuko dira:

1.   Garapen afektiboa.
2.   Mugimendua eta kontrol ohiturak.
3.   Komunikazioaren eta hizkuntzaren adierazpenak.
4.    Bizikidetzarako eta gizarte harremanetarako funtsezko jarraibideak.
5.    Ingurunearen ezaugarri fisiko eta sozialen aurkikuntza.
6.    Haurrak bere buruaren irudi positiboa eratzea.
7.    Autonomia pertsonal handiagoa eratzea.
8.    Arduraz bizitzea.
9.     Ikasi eta pentsatzea.
10.   Pertsona gisa garatzea.
11.   Egitea eta ekitea.


   Noiz ikasi?
Zikloetan banatuta dago Haur Hezkuntzako etapa:
  •    Lehenengo zikloa: 0-2 urte.
  •    Bigarren zikloa: 3-6 urte

   Zer ebaluatu?
1.  Ea gorputzaren ezagutza gero eta doituagoa duen eta bere sentsazio eta pertzepzioez jabetzen den.
2.  Ea mugimen eta manipulazio trebetasunak hobetu dituen, bere gaitasunetan konfiantza izanda.
3.   Ea sentimenduak eta emozioak erregulatuz jolasetan parte hartzen duen.
4.   Ea oinarrizko beharrak modu autonomoan betetzen dituen.
5.   Ea eguneroko arazo errazak ebazten dituen.
6.   Ea oinarrizko espazio-nozioak behar bezala erabiltzen dituen.
7.    Ea oinarrizko denbora-nozioak behar bezala erabiltzen dituen.
8.    Ea ingurune naturala ezagutzeko jakin-mina adierazten duen.
9.    Ea ingurunea ezagutzeko jakin-mina erakusten duen.
10.  Ea gizarte ingurunea ezagutzeko jakin-mina erakusten duen.
11.  Ea komunikazio-egoeratan elkarrizketen bitartez parte hartzen duen.
12.  Ea ahozko hizkera erabili eta arretaz eta errespetuz entzuten duen.
13.  Ea irakurketa eta idazketa egoeretan interesa duen.
14.Ea arte, teknologia eta ikus-entzunezko hizkuntzetako teknikak erabiliz adierazten eta komunikatzen dakien.

   Nola ebaluatu?
  1.  Behatuz. Behaketa zuzena eta sistematikoa.
  2. Garapenari buruzko datu kualitatiboak eman.
  3.   Banakako ebaluazioa.                 
  4.  Ebaluazio jarraitua eta etengabekoa.
  5.   Hasierako ebaluazioa abiapuntua. Diagnostikoa, zein garapen mailatan dauden jakiteko.
  6.   Familiarekin elkarrizketak egin eta informazioa trukatu

   Nola irakatsi?

1.   Aniztasunaren trataera.
- Haurren interesak abiapuntutzat hartuz.
- Ikasle bakoitzaren behar pertsonaletara egokituz.
- Era global batean. Ikaskuntza, ikaskuntza berrien eta orain arte ikasita dutenen arteko lotura da.

2.    Ikaskuntza esanguratsua.
- Ikaskuntzak zentzua eta esanahia izan behar dute haurrentzat.
- Jolasaren bitartez.
- Ekintza eta esperimentazioa abiapuntutzat hartuz.

3.   Eskola giroa: ongizate-,afektu- eta estimulu eremua.
- Afektua eskainiz. Haurrarekin harreman egonkorra eta jarraitua.
- Familia-eskola harremana mantenduz.

- Konfiantzazko eta segurtasunezko giroa sortuz.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina