Saio praktiko honetan haur hezkuntzako curriculum
dekretua irakurri ondoren eta gai horren inguruan erantzundako galderetatik
abiatuz, taldean sintesi kolektibo bat egin dugu. Sintesi kolektiboa
hurrengoa da:
Zertarako ikasi?
Haurrari ondorengoetarako aukera emango dioten
zenbait gaitasun garatzeko:
- Bere gorputza ezagutzeko.
- Familia-, natura-, eta gizarte inguruneari behatzeko eta
aztertzeko.
- Autonomia handiagoa hartzeko.
- Bere gaitasun emozional eta afektiboak garatzeko
- Bizikidetzarako oinarrizko arauak barneratzeko.
- Zenbait hizkuntzatan eta adierazpidetan komunikatzeko
gaitasunak garatzeko.
- Trebetasun logiko-matematikoak, irakurketa-idazketa ikasten hasteko eta mugimendua, erritmoa eta keinuak lantzen hasteko.
Zer ikasi?
Bi zikloetan honako hauek landuko dira:
1. Garapen afektiboa.
2. Mugimendua eta kontrol ohiturak.
3. Komunikazioaren eta hizkuntzaren
adierazpenak.
4. Bizikidetzarako eta gizarte
harremanetarako funtsezko jarraibideak.
5. Ingurunearen ezaugarri fisiko eta
sozialen aurkikuntza.
6. Haurrak bere buruaren irudi
positiboa eratzea.
7. Autonomia pertsonal
handiagoa eratzea.
8. Arduraz bizitzea.
9. Ikasi eta pentsatzea.
10. Pertsona gisa garatzea.
11. Egitea eta ekitea.
Noiz ikasi?
Zikloetan banatuta dago Haur Hezkuntzako etapa:
- Lehenengo zikloa: 0-2 urte.
- Bigarren zikloa: 3-6 urte
Zer ebaluatu?
1. Ea gorputzaren ezagutza gero eta
doituagoa duen eta bere sentsazio eta pertzepzioez jabetzen den.
2. Ea mugimen eta manipulazio trebetasunak
hobetu dituen, bere gaitasunetan konfiantza izanda.
3. Ea sentimenduak eta emozioak
erregulatuz jolasetan parte hartzen duen.
4. Ea oinarrizko beharrak modu autonomoan
betetzen dituen.
5. Ea eguneroko arazo errazak ebazten
dituen.
6. Ea oinarrizko espazio-nozioak
behar bezala erabiltzen dituen.
7. Ea oinarrizko denbora-nozioak
behar bezala erabiltzen dituen.
8. Ea ingurune naturala ezagutzeko
jakin-mina adierazten duen.
9. Ea ingurunea ezagutzeko
jakin-mina erakusten duen.
10. Ea gizarte ingurunea ezagutzeko
jakin-mina erakusten duen.
11. Ea komunikazio-egoeratan elkarrizketen
bitartez parte hartzen duen.
12. Ea ahozko hizkera erabili eta arretaz
eta errespetuz entzuten duen.
13. Ea irakurketa eta idazketa egoeretan
interesa duen.
14.Ea arte, teknologia eta ikus-entzunezko
hizkuntzetako teknikak erabiliz adierazten eta komunikatzen dakien.
Nola ebaluatu?
- Behatuz. Behaketa
zuzena eta sistematikoa.
- Garapenari buruzko datu
kualitatiboak eman.
- Banakako
ebaluazioa.
- Ebaluazio jarraitua
eta etengabekoa.
- Hasierako
ebaluazioa abiapuntua. Diagnostikoa, zein garapen mailatan dauden
jakiteko.
- Familiarekin
elkarrizketak egin eta informazioa trukatu
Nola irakatsi?
1. Aniztasunaren
trataera.
- Haurren interesak abiapuntutzat hartuz.
- Ikasle bakoitzaren behar pertsonaletara egokituz.
- Era global batean. Ikaskuntza, ikaskuntza berrien
eta orain arte ikasita dutenen arteko lotura da.
2. Ikaskuntza
esanguratsua.
- Ikaskuntzak zentzua eta esanahia izan behar dute
haurrentzat.
- Jolasaren bitartez.
- Ekintza eta esperimentazioa abiapuntutzat hartuz.
3. Eskola giroa:
ongizate-,afektu- eta estimulu eremua.
- Afektua eskainiz. Haurrarekin harreman egonkorra eta
jarraitua.
- Familia-eskola harremana mantenduz.
- Konfiantzazko eta segurtasunezko giroa sortuz.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina